onsdag den 25. maj 2011

Måneskinsbed m/vand - Nu med planteliste

Som tidl. lover komme min planteliste til mit nye måneskinsbed her:

Måneskinsbed 2011.
Jeg har allerede anlagt noget af bedet for et par år siden, men har hele tiden syntes at det var for lille. Jeg ville godt ha’ flere stauder i måneskinsfarver hvid, cremehvid og lysegul.

Stauder jeg har i forvejen + 1 buksbum i hver hjørne af bedet. Julerose, violfrøstjerne lysegul, purpursolhat, sommeranemone, lupin hvid, bidende ranunkel. Engblomme creme, kæmpeskælhoved, månestråle, stjerneskærm, fjerbusk, staudefingerbøl creme, tulipaner m.m.

Det nye udvidet bed bliver 10 M2. Midt i bedet skal der stå et jernbassin der måler 75x125x10. Stauderne skal stå og spejle sig i vandet. Jeg tror at det bliver super flot.

De nye stauder der skal stå i bedet er bl.a.

Hvid:
Purpursolhat, akelejefrøstjerne, lungeurt, kærmindesøster, biskophat, fingerbøl, bonderose, sommeranemone, gasplante.

Cremehvid:
Engblomme, bidende ranunkel, staudefingerbøl,

Lysegul:
Kæmpeskælhoved, purpursolhat, ranunkel, scabiosa, løvehale, lupin, røllike credo, nellikerod, jakobsstige.

Og til efteråret skal der sættes tulipaner og allium

ja ja vi starter i de små:) skal nok blive færdig. Men skal lige ha' klaret Mit hjem er Mit slot 1-5 juni Frederiksberg. Håber I kommer forbi stand D130 og hilser på Anne Gine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar