onsdag den 25. maj 2011

Tøsebed m/spejlbassin - nu med planteliste

Ja så får I også plantelisten til mit tøsebed med spejlbassin.

Tøsebed med spejlbassin 2011.

Tøsebedet skal være ca. 1,5 x 10 meter. Midt i bedet skal der stå et spejlbassin som måler 75x125x10. Her skal stauderne spejle sig i.

I det nye bed har jeg følgende planer for hvilke stauder der skal i, det kan selvfølgelig ændre sig løbende.

Bedet skal holdes i rosa, lilla og pink – rigtig tøse farver.

Rosa
Akelejefrøstjerne, violfrøstjerne, purpursolhat (flere slags) høstanemone, trævlekrone, bonderose, pæon, phlox, sankthansurt, gasplante, stjerneskærm, ridderspore, fingerbøl, kæmpevalmue, storkenæb (flere slags).


Lilla
Violfrøstjerne (flere slags), røllike, løvehale, phlox, aster, ridderspore, drejeblomst, fingerbøl, kæmpeverbena,

Pink
Pæon, rosenkvæsurt, duehoved, lavatera

Ændringer vil nok komme undervejs. Til efteråret skal der sættes en del allium.

3 kommentarer:

  1. Wow, det lyder super FLOT!!! - Glæder mig meget til at se billeder! :-)

    SvarSlet
  2. Hej.
    Tak for kommentar hos mig,
    Plejer faktisk at 'besøge' dig *SMIL*
    og naturligvis kigger jeg ind igen i år.

    Kunne ikke finde din fribillet-konkurrence men vi ses alligevel


    kh
    Loppe

    SvarSlet
  3. Det lyder super spændende..
    Jeg har luret plantelisterne, men noget spejlbed får jeg vist aldrig. Det er der vist for meget badedyr over vores hunde til... det ville rent badeland!! Men blomsterne... dem holde de snuderne fra - tror faktisk de nyder dem lige som jeg gør *fnis*
    Hilsen Susan

    SvarSlet