mandag den 18. juli 2011

Nyt projekt - 3 nye højbede

Næste projekt:
3 nye højbede. 1 til hindbær og jordbær, 1 til krydderurter og 1 til diverse grøntsager, kartofler, løg eller hvad jeg nu finder på. De måler ca. L 240 B 100 H 40.
Vi har en lille forhave, som vi ikke bruger til så meget, her er et flammebed og en enkelt blodblommer. Ellers er her græsplæne, så det er her de 3 nye højbede skal stå. Så jeg må igen ”fri” til Leif om at grave et par huller …. IgenJ.
Nogen der har erfaring med højbede, og hvad planter /sår I?

Nå dette projekt er færdigt skal vi i gang med at bygge et ”lysthus”. Mere om det når tiden nærmer sig.

4 kommentarer:

  1. God idé med højbede. Vi har selv lavet 2 store af slagsen, og skal have lavet 2 mere til efteråret. Den primære grund til at vi lavede dem var at vi havde en masse jord tilovers efter vi fik lavet vores væksthus.
    Vi lavede dem af terrassebrædder, som blev malet sort. Det ser ret godt ud, når jeg selv skal sige det. I det ene har vi forskellige pluksalater, og det andet som er meget stort har vi en rose i midten og så grønkål og spidskål i hver ende.
    God arbejdslyst, når I skal i gang.

    SvarSlet
  2. Tak Lene! Jeg har været ude og købe hindbærplanter i dag, og på lørdag får jeg jordbærplanter, så jeg starter liget med et højbed først, så det kan komme i jorden:) Anne Gine

    SvarSlet
  3. Det var en god måde at bruge forhaven på. Jeg har ikke selv højbede, så jeg kan ikke bidrage med erfaringer.Men man kan vel så det meste i højbede ;-)

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  4. Jeg har heller ikke de store erfaringer for højbede. Havde jeg plads så ville jeg anlægge en hel urtehave i højbede, der er helt sikkert. Det ville jeg fordi de bliver hurtigere varme om foråret. Ærgerligt nok har jeg ikke pladsen. Men det er helt klart en drøm, særlig efter alt den forurening af vores grønsager, som man snart ikke kan købe uden at blive syg :(

    Håber snart, at jeg kan finde til til at kigge forbi din planteskole.

    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet