lørdag den 16. juli 2011

Skøn havedag

I dag har det været en skøn varm dag. Vi har haft besøg af mange søde havemennesker, dels kom de for at købe stauder og dels for at gå på opdagelse i vores have. Hermed nogle billeder der er taget den 11.07.
Hjortetrøst

Min skønne Kvan Ebony - går og venter på at den springer ud med sine rosa blomster:)

Violfrøstjerne

Vinrød valmue

Vinrød Rudbeckia Cherry Brandy

Purpursolhat hvid ... og der smuttede viste en rose med i det hvide bed:)

Fingerbøl

Brombasser (se den flyver) :):)

Purpursolhat

Blodblomme (den jeg købte i april var død, så hermed en ny jeg fik i juni)


8 kommentarer:

  1. Jeg anede ikke at Rudbeckia kunne være så dejlig, kender kun den gammeldags slags som jeg blev så træt af for en del år siden. Den vinrøde er jeg lige blevet forelsket i:)

    SvarSlet
  2. Hej

    Skønne, skønne billeder!

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder :-)
    Jeg havde også den vinrøde Rudbeckia sidste år, og den er pragtfuld. Desværre nåede jeg ikke at få sået den i år.
    Jeg kender godt det med at der smutter en plante med i forkert farve. Jeg tror det er havenisserne, som bytter om på etiketterne :-D
    Du kan godt glæde dig til blodblommen. Jeg elsker min, det er sådan et flot og nemt træ. Da jeg beskar det første efterår, stak jeg pindene i jorden og glemte alt om dem. Og næste år havde jeg to små gratis træer. De er nu begge over 2 m høje, så det kan jeg godt anbefale :-)

    SvarSlet
  4. Lisbeth - Du kan så Rudbeckia'en - Der står godt nok på frøposerne at den er 1. årig men jeg har haft mine i 4 år uden problemer, så jeg vil nok tillade mig at kalden det et staude:)

    Tak Ungersvenden:)

    Hanne. Min nye blodblomme skal lige samle kræfter, men en god ide med selv at lave små træer, der er faktisk en gren der er knækket måske jeg skulle prøve med den:)Klipper du så grenene ned så den får nye sideskud?

    God søndag Anne Gine

    SvarSlet
  5. Det er en skøn rudbeckia med den farve. Den kunne være fin. Er blodblomme ikke et hårdført træ herhjemme?

    SvarSlet
  6. Hej Gitte

    Jo blodblomme burde være hårdfør, men måske den ikke har kunne tåle at stå i en stor potte vinteren over på planteskolen, jeg ved det ikke men død var den, men nu står der et fint nyt træ:) Anne Gine

    SvarSlet
  7. Jeg tror også lige jeg blev forelsker, Lisbeth :)

    SvarSlet
  8. Hej,
    Sikke smukke blomster. Jeg er også vild med stauder, og vil gerne følge med i din fine blog.

    SvarSlet