lørdag den 24. marts 2012

Nye roser - og andre ting

Skulle lige et smut på planteskolen efter mine nye roser New Dawn, som skal klatre i baggrunden af et stort staudebed, og hvad skete så? jo jeg faldt for denne skønne rose "Midnight blue", den ligesom sagde "tag mig med hjem" og hvem kan stå for det? ikk' mig. Clematis her jeg også fået købt en del af, og diverse frugtbuske, og skønne forårs planter, løg, krydderurter, akapantus, hornvioler, jordbærplanter, (de giver hvide jordbær) m.m. Jo jo her sker en del, blev færdig med opsætning af riohegn i dag (altså min søde mand) fik sat det op, så her skal der også diverse klatreplanter til. -


Midnight blue - skøn ikk'

Næste weekend tror jeg at vi går i gang med det nye rosenbed, jeg skal nok tage billeder Før og Efter:)
Og på lørdag den 31.03.12 starter vi med at sælge stauder se mere på http://www.staudecafeen.dk/

12 kommentarer:

  1. Nøj hvor er den flot og så det navn. Jeg har også været på planteskole i dag.2 stk.hvide klematis "madame Le Coultre",1 stk. "White Profusion". sommerfuglebuske 2 stk. "Pink Delight" og 3 stk lupin " The Chatelaine og 3 stk. lupin "Chandelier. Skulle egentlig kun have 1 hvid sommerfugl busk men lod mig friste.

    GO`aften

    KH Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe. Det er nemt at blive fristet, her i foråret:) Anne Gine

      Slet
  2. Jo den rose er smuk, ja og som Margrethe siger navnet er også smukt. Ser frem til billeder.

    SvarSlet
  3. Jeg kender godt det der med, at nogle planter "springer på" en, når man er på planteskole/plantemarked :)Jeg var dog standhaftig i fredags, da jeg var omkring min lokale planteskole på vej hjem fra arbejde - købte kun den planlagte pose læggekartofler.

    SvarSlet
  4. Jo, den er meget smuk med den mørke farve. Held og lykke med den.
    VH Nina

    SvarSlet
  5. Fantastisk flott rose! Mørk og mystisk!

    SvarSlet
  6. Meget flot rose :) Ja, der er mange fristelser på planteskolen lige nu, det kræver et ordentligt husholdningsbudget!

    Ha' en dejlig søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en masse planter du har købt, er I ved at lægge hele haven om, mon?

      Slet
    2. Sussi.Sussinghurst. Nej jeg er ikke ved at omlægge haven.... der skal bare lidt nyt til;) Anne Gine

      Slet
  7. Ja, det er nervepirrende at gå på planteskole i denne tid, for man bliver 'angrebet' fra alle sider af skønne planter, som bønfalder om at komme med hjem :-) Og man er jo nødt til at 'redde' nogle af dem :-)

    SvarSlet
  8. Den er bare SÅ flot din nye rose :0) Suk, jeg vil også ha en :0(
    Kh Marlene 7 år

    SvarSlet
  9. Hvor er din ny rose smuk. Skøn farve.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet